10 tipů pro profilovou fotku na LinkedIn
"Nemohu rozeznat jeho tvář. Vypadá opravdu úplně
jinak než na fotografii. Nemohu uvěřit, že má sluneční brýle na hlavě,"
pomyslel jsem si, když jsem spatřil fotografii svého známého na sociální síti LinkedIn.
Vaše
profesionální image rozhoduje o tom, zda budete chápáni jako odborníci a zda
budete působit důvěryhodně. Ve svých kurzech a seminářích dokazuji, že právě
první dojem, tedy vizuální vnímání vaší osoby, výrazně ovlivňuje budoucí
obchodní vztah, průběh zakázky a v konečném efektu také vaši kariéru a
úspěch. Podobně je tomu na sítích.
Zdroj obrázku: profiphotos.com
Zde jsou návody, které způsobí, že vaše fotografie, umístěná na profesní sociální síti, jakou LinkedIn je, neuškodí vaší osobě a neubere na profesionalitě.
Přes fotografii je totiž transportována vaše profesionalita do virtuálního světa profesních sociálních sítí. Je to pevná a velmi důležitá součást prvního dojmu, který zprostředkujete tomu, kdo se dívá na váš profil. Fotografie by měla být vždy pozitivní, odborně vhodná a důvěryhodná. Fotka, na které jste vyfoceni na pláži, u jídla, v autě, výřez ze skupinové fotografie nebo naskenovaná fotka z pasu to však není.
Podívejte se na váš profil a srovnejte si následujících deset základních zásad s tou vaší. Mělo by být možné použít ji v kontextu s vaší profesí, životopisem nebo přehledem kvalifikace:
1. Použijte fotografii hlavy
Vhodný typ profesní fotografie ukazuje vaši hlavu s obličejem, ale také krk, ramena a část hrudi. Nepoužívejte fotografie celé vaší postavy nebo poloviny těla.
2. Vyberte fotografii, která vám lichotí
Zní to jako samozřejmost, ale není to běžné. Sami sebe posuzujete jinak, než to dělají ostatní. Staré vzorce vám často neumožní, abyste se vnímali tak, jak opravdu vypadáte. Zeptejte se. Nechejte vaše fotografie posoudit vašeho partnera nebo partnerku, kolegu z práce nebo přítelkyni. Řeknou vám, která fotografie je nejlepší, na které opravdu vypadáte tak, jako ve skutečnosti.
3. Použijte jednoduché pozadí
Plocha na fotografii za vaším obličejem je také důležitá. Dává vyniknout ústřednímu motivu, tedy vám. Dbejte, aby byla dobře osvětlená a působila v kontextu vašeho obličeje pozitivně.
Mohlo by vás zajímat
20 zásadních ANO a NE v chování na LinkedIn: Už vám někdo poslal nabídku, která nesouvisela s tím, co děláte? Oslovují vás cizí lidé "mirnixdirnix" jménem ? Vy se snažíte odpovídat obratem a jiní nejsou schopni ani pípnout "díky", když jejich příspěvek okomentujete?
4. Vaše tvář v centru pozornosti
Pozadí může být mírně rozostřené, obličej však musí být ostrý. Ujistěte se, že je vaše tvář v centru pozornosti. Váš obličej by měl být v centrální části fotografie, nemusí však být úplně uprostřed. Mírné vychýlení ze střední části je vhodné.
5. Pozor na brýle
Nedoporučuji, abyste měli nasazené tmavé brýle, protože skryjí vaše oči. Pokud máte dioptrické brýle, dbejte, ať neodráží osvětlení, které je před vámi. Brýle nemějte nikdy na čele nebo ve vlasech, výrazně deformují tvar a rysy obličeje.
6. Profesionální oděv a doplňky
Na fotografii mějte vhodný oděv nebo ležérně elegantní oblečení. Mělo by být stejné nebo podobné tomu, které běžně nosíte do práce. Jste-li muž, vaše tvář by měla být čistě oholená, případné vousy pečlivě zastřiženy. Make-up žen a jejich doplňky by měly být vkusné, nedopusťte, aby zastínily dojem z tváře. Pokud nevíte, co si obléci, rád vám poradím. Napište mi.
7. Hlavu držte zpříma
Do fotoaparátu se dívejte přímo a držte hlavu svisle. Ženy mají častěji než muži tendenci hlavu při focení naklánět příliš na stranu. Vyhněte se také zobrazení s telefonem nebo psacími potřebami, opatrně také na ruce nebo prsty v obličeji nebo blízko vašich úst.
8. Usmívejte se, mějte příjemný výraz
Když se budete na fotografii mračit, nebudete působit pozitivně. Při úsměvu se nebojte ukázat zuby, pokud chcete. Usmívejte se hlavně přirozeně. Usměvavý a příjemný výraz je začátkem každého vztahu a základem dobrého prvního dojmu.
Doporučujeme
e-book Efekt prvního dojmu : Chcete nové klienty? Nebo jste sami a už toho máte dost? Získejte návod, jak se uvést kladně a začít tvořit vztah. Kniha obsahuje vědecké poznatky, desítky osvědčených tipů a doporučení.
9. Aktuální věk
Vaše fotografie by měla být aktuální, měla by odrážet váš opravdový věk. Pokud je fotografie stará 8-10 let, je velký rozdíl mezi zobrazením a skutečností znatelný. Když se s obchodními partnery nebo zaměstnavatelem setkáte, měli by vás poznat.
10. Profesionálně
Investice do vaší fotografie se vám vrátí. Nepoužívejte fotografie pořízené ledabyle mobilem nebo webkamerou jako selfie. Objednejte se k profesionálnímu fotografovi a sdělte mu, k čemu fotku potřebujete.